متفرقه - Wall-E؛ رباتی که زندگی بشر را نجات خواهد داد!

Wall-E بازمانده رباتهای آشغال جمع کنی است که انسان ها بر روی زمین باقی گذاشتند تا آنرا از شر زباله ها خلاص کنند.  پردازشگر این ربات در طول سالیان درازی که به تنهایی بر روی زمین به کار مشغول بوده است توسعه پیدا می کند و کارهایی از قبیل تعویض قطعات جانبی از کار افتاده خود، و یا حتی عشق ورزدیدن را فرا می گیرد. یک روز سفینه ای از مقر مصنوعی انسانها در فضا، ربات جوینده ای بنام EVE را به زمین منتقل می کند تا در آن به دنبال گیاه بگردد. و با همان نگاه اول Wall-E نه یک دل، که صد دل عاشق می شود!
در صحنه های بعدی، انسان ها نشان داده می شوند که بدون هیچگونه فعالیتی تنها می خورند و چت می کنند! گامبالوهای به ظاهر انسان، آنقدر تنبل شده اند که حتی توان ایستادن روی پاهای خودشان را هم ندارند! و این Wall-E و EVE هستند که  به ناجی آنها در راه برگشتن به جایگاه اصلی شان بدل می شوند!

Wall-E یکی از شاهکارهای انیمیشنی Disney و Pixar است که حتماً باید دیده شود. در این فیلم صحنه های جالب بسیاری وجود دارد، اما یکی از دلچسب ترین شان، صحنه ای است که Wall-E تکه ای از پلاستیک باددار محافظ را به EVE نشان می دهد و لذت خالی کردن دانه به دانه بادهای آنرا به نمایش می گذارد! گویا رباتها هم از صدای تیک تیک ترکیدن پلاستیک مشعوف می شوند. اما EVE که رباتی از دنیای جدید است چیزی از این لذت سر در نمی آورد و در چند ثانیه همه آنها را با هم خالی میکند!
ولی مهمتر از همه این صحنه، آن است که باید قدر زمین زیبا را بدانیم تا خدای نکرده به روزی دچار نشویم که ربات ناجی ما شود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد