آخرین پست!

به نام خدا 

به زودی با شروع فعالیتهای انجمن علمی گروه کامپیوتر به صورت منسجم تر، فعالیتهای این وبلاگ در یکی از شاخه های سایت انجمن علمی پیگیری خواهد شد. 

 

خبرهای جدید از فعالیت انجمن علمی، از طریق وبلاگ اصلی به اطلاع خواهد رسید.

:))

اگه انیمیشن Wall-E رو دیدید (یا حتی اگه ندیدید) این پست رو حتما ببینید:


http://1pezeshk.com/archives/2008/10/wall-e-iranian-style.html

خودتون قضاوت کنید!

شرکتی به نام Comcastکه یکی از شرکت های ارایه کننده خدمات اینترنت در آمریکا محسوب میشود از دیروز خدمات اینترنت خود را با سرعت جدیدی عرضه کرده است.

سرویس های جدید شامل اینترنت پرسرعت 22 مگابیت با قیمت 69 دلار در ماه و 50 مگابیت با قیمت 139 دلار در ماه است. این شرکت ادعا کرده است که بر طبق برنامه ریزی خود تلاش دارد که طی چند ماه آینده 10 میلیون خانه و شرکت را در آمریکا، به این اینترنت پر سرعت مجهز کند.  

در تبلیغات این شرکت آمده است که با خط 50 مگابیت جدید ما یک فیلم DVD 6 گیگابایتی را میتوانید در 16 دقیقه دانلود کنید! یک فیلم استاندارد 2 گیگابایتی را در کمتر از 5 دقیقه داشته باشید و یک شوی تلویزیونی را در چند ثانیه دانلود کنید.

اگر در آمریکا باشید از اینجا می توانید برای این سرویس درخواست بدهید. اگر هم در ایران هستید احتمالا دل شما هم مثل من به شدت سوخته است. چطور است که یک مقایسه کوچک انجام دهیم. در ایران که اصلا نمی توانیم چنین سرعتی را داشته باشیم. و فعلا نزدیک دو سال است که بر روی سرعت 128 کیلوبایت خشکمان زده است. اما اگر خیلی اصرار کنید میتوانید مستقیما از طریق شرکت فناوری اطلاعات چنین خطی را خریداری کنید. فقط می ماند یک موضوع و آن قیمت است. اگر نگاهی به جدول تعرفه های اینترنت شرکت فناوری اطلاعات بیاندازید متوجه میشوید که برای داشتن یک خط 20 مگابیت باید ماهیانه 10 میلیون تومان پرداخت کنید! حال این عدد را مقایسه کنید با 62 دلار در ماه برای یک خط 22 مگابیت.