متفرقه - کدام سرویس Email بهتر است؟

سایت bits.blogs.nytimes با استناد به گزارش منتشر شده در comeScore، اقدام به مقایسه چند سِرور ارائه دهند خدمات پستی (mail) کرده است که نتایج جالبی به دنبال داشته است. Yahoo، AOL، Gmail و   Windows Live Hotmail عناوین شرکت‌هایی است که خدمات پستی آن‌ها در بخش‌های مختلف با یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفته‌اند.

کارشناس و تحلیل‌گر این سایت گزارش خود را چنین آغاز می‌کند:

اگر شما سؤالات ارسالی ما، مبنی بر این که "چه کسانی از AOL استفاده می‌کنند" را می‌خواندید، حتما تصور می‌کردید بسیاری از کاربران، آدرس پست الکترونیکیAOL.com  را نگهداری کرده  و از آن استفاده می‌کنند. من با استفاده از comeScore بررسی کردم تا ببینم آن‌ها چگونه کاربران AOL را اندازه‌گیری می‌کنند. این نتیجه که گفته می‌شود در صورت انجام این بررسی، Gmail از AOL mail به راحتی شکست می‌خورد حقیقت نداشت و خدمات پستی یاهو نیز از همه بالاتر بود، بالاتر از هر شرکت دیگر.

به نظر می‌رسد mail AOL یک سرویس بزرگ و سرگرم‌کننده باشد که در عین حال کاربران خود را نیز حفظ کرده است. در مقابل، به تعداد کاربران  Gmail نیز روز به روز افزوده می‌شود؛ اما این دو در برابر mailهای اینترنتی بزرگ و در تعداد سرکشی‌های کاربران به mailهای خود و همچنین در مدت زمانی که کاربران در این سایت وقت صرف می‌کنند، بسیار عقب هستند. این بدین معناست که Gmail بسیار بیش از AOL توسط کاربران به عنوان آدرس پستی یدکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
براساس آنچه comeScore منتشر کرده است، یاهو در ماه اوت با 88.4 میلیون کاربر در ایالات متحده در صدر قرار گرفت. این میزان استفاده بسیار بیشتر از کاربران Windows Live Hotmail  شرکت مایکروسافت با 45.2 میلیون و یا AOL با 44.8 میلیون است؛ در این میان Gmail نیز توانست تعداد کاربرانش در این ماه را به 26.0 میلیون نفر برساند.

در مورد بیش‌ترین زمانی که کاربران در این گونه سایت‌ها صرف کرده‌اند نیز، این Yahoo mail است که گوی سبقت را از همه ربوده؛ 286 میلیون دقیقه در ماه؛ در مورد Gmail این میزان 82 میلیون دقیقه و در مورد AOL و مایکروسافت نیز به طور میانگین و به ترتیب 229 و 204 میلیون دقیقه در ماه گزارش شده است.
وقتی نوبت به تعداد دفعات مراجعه به ایمیل می‌رسد (با این تعریف که چه کسانی در ماه اوت حداقل یک بار به سایت مراجعه کرده‌اند)، گوگل با فاصله کمی از AOL و Microsoft، از همه پایین‌تر قرار می‌گیرد.

و اما در این که در هریک از این سِرورها، چند دقیقه از کل زمان اختصاص داده شده به بررسی ایمیل(check mail)، صرف خواندن آن‌ها شده است نیز نتایج حیرت انگیزی بدست آمد. فقط در ماه اوت، 25 میلیارد دقیقه برای Yahoo mail وقت گذاشته شده است! در خصوص AOL mail این میزان 10 میلیارد و مایکروسافت نیز 9 میلیار دقیقه گزارش شده است.

براساس این گزارش، در این قسمت نیز نتیجه بدست آمده برای Gmail بیش از 2 میلیارد دقیقه نبوده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
دارایی پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:06 ب.ظ http://jahrom-dolati.blogsky.com

جالب بود . مرسی!

خواهش می کنم!
البته به نظر من SPAM توی Gmail از همش کمتره. یه چیزی در حده صفر!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد