آموزشی - ADSL

ADSL یکی از خانواده‌های Digital Subscriber Line) DSL) یا همان خطوط دیجیتال استیجاری می‌باشد. اعضای DSL معمولاً به صورت xDSL نامگذاری می‌شوند. این خطوط از تمامی پهنای موجود در خطوط مسی دوطرفه استفاده می‌کنند تا بالاترین سرعت ممکن در ثانیه را بر خلاف خطوط معمول ارائه دهند.ADSL) Asymmetric DSL) در واقع نوعی از DSL‌ها می‌باشد که ارتباط آن نامتقارن می‌باشد؛یعنی سرعت ارسال داده در ثانیه کمتر از دریافت آن می‌باشد.انواع دیگری از xDSL‌ها موجود می‌باشند که از جمله آنها می‌توان به HDSL= Highspeed DSLو SDSL(Symetric DSL) اشاره کرد.
از آنجا که سیگنال بر روی کابل های تلفن معمولی مسافت زیادی را نمی تواند طی کند ADSL در فواصل اندک قابل استفاده است که معمولا کمتر از 5 کیلومتر است. وقتی سیگنال به دفتر تلفن منطقه برسد ADSL از آن جدا شده و به سمت شبکه اینترنت هدایت می شود و در عین حال – فرکانس های صوتی سیگنال نیز وارد شبکه تلفن می شوند. در این صورت از یک انشعاب تلفن هم برای برقراری ارتباط تلفنی و هم برای ADSL استفاده می کنیم.
تفاوت اصلی ADSL وانواع دیگر DSL در این است که در ADSL انتقال داده ها در یک جهت بیشتر از جهت دیگر است و به همین دلیل این خط نامتقارن است. ارائه دهندگان خدمات اینترنت از ADSL به عنوان روش مطمئنی برای انتقال داده استفاده می کنند : در این صورت کاربر برای " دانلود کردن " اطلاعات از اینترنت از مسیر پر سرعت استفاده می کند که در این حالت سرورهایی که پهنای باندشان در جهت مخالف است مورد استفاده قرار نمی گیرند.
ADSL2+ نیز تکنولوژی جدیدتری است که مزایایی نسبت به ADSL دارد. از جمله:

ADSLADSL2+
حداکثر سرعت: 8 مگابیت در ثانیهحداکثر سرعت: 24 مگابیت در ثانیه
قطع سرویس در صورت وجود noiseتطبیق سرعت و کیفیت در صورت وجود noise
ارتباط اولیه در 10 ثانیهارتباط اولیه در کمتر از 3 ثانیه
برد سرویس تا 5 کیلومتربرد سرویس تا 7 کیلومتر

در ایران نیز هر دو تکنولوژی ADSL و ADSL2+ وجود دارد و ISPهایی هستند که این سرویس ها را ارائه می دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد