متفرقه - ستاره یوتیوب و مدرس "آخرین درس" در ۴۷ سالگی در گذشت!

رندی پاش (Randy Pausch)، استاد مبتلا به سرطان دانشگاه کرنگی ملون که سخنرانی "آخرین درس" وی شهرت جهانی کسب کرده بود، در ۴۷ سالگی درگذشت.
 بنابراین گزارش، پاش که یک استاد علوم کامپیوتر بود، در سپتامبر ۲۰۰۷ و پس از آنکه پزشکان به او گفتند که سرطان پانکراتیک (لوزالمعده) او برگشته و سه تا شش ماه بیشتر برای زندگی فرصت ندارد، آخرین جلسه تدریس خود در دانشگاه را به "دست‏یابی به رویاهای دوران کودکی" اختصاص داد. این سخنرانی که به "آخرین درس" یا "آخرین سخنرانی" معروف شد، در آن زمان شهرت جهانی پیدا کرد و میلیون‏ها بار در شبکه ‏های اینترنتی مشاهده شد.
رندی پاش در این سخنرانی با طنز و سرزندگی خاصی به تشریح رویاهای دوران کودکی خود و چگونگی برآورده شدن آنها و درس‏هایی که از این تجربه ‏ها آموخته بود پرداخت.
پس از انتشار فیلم این سخنرانی که ابتدا با عنوان:

 "Last Lecture, Really Achieving Your Childhood Dreams" بر روی یوتوب منتشر شده بود، پاش، آوریل همان سال، با کمک یکی از نویسندگان وال استریت ژرنال کتابی با عنوان «آخرین سخنرانی» The Last Lecture منتشر کرد، کتابی که تا امروز 6 میلیون دلار فروش کرده است!!
از جمله رویاهای دوران کودکی پاش، حرکت در فضای بدون جاذبه، نوشتن یک مقاله در کتاب دایره المعارف جهانی و بازی در لیگ فوتبال آمریکا بوده است. وی در "آخرین درس" خود توضیح داده بود که چگونه این آرزوها تحقق پیدا کرده و یا اینکه در پوشاندن جامه عمل به برخی از آنها ناموفق بوده است.
 پاش از شوخ طبعی فراوانی برخوردار بود، چنانکه در سخنرانی "آخرین درس" خود می‏گوید، مدرک دکتری من چندان اهمیتی ندارد، چراکه وقتی این مدرک را گرفتم، مادرم به من گفت تو دکتر شدی، اما نه از آن دکترهایی که بتوانند به مردم کمک کنند.
 پاش در سایت شخصی خود در دامنه دانشگاه کرنگی ملون، به ثبت روزانه خاطراتش تا زمان مرگ پرداخت. سایت این دانشگاه هم اکنون به یادبود پاش، بخشی از صفحه اصلی خود را به درگذشت وی اختصاص داده است.
 از این متخصص واقعیت مجازی نقل شده است که "دیوارها به یک دلیل وجود دارند. برای اینکه نشان دهند تا چه اندازه ما یک چیز را می‏خواهیم. برای اینکه افرادی که به اندازه کافی طالب نیستند را از حرکت باز دارند".

سخنرانی و کتابی که پاش منتشر کرد، او را بسیار مشهور کرد، طوری که در یکی از شوهای معروف «Oprah Winfrey» شرکت کرد و در فیلم جنگ ستارگان هم نقش کوتاهی بازی کرد. پاش، از شهرتش استفاده کرد و از کنگره آمریکا خواست بودجه بیشتری را برای پژوهش‌های مربوط به سرطان پانکراس اختصاص دهد.
پاش، در وبلاگش به صورت مرتب در مورد وضعیت سلامتش می‌نوشت، هفته پیش او در وبلاگش نوشت که بر اساس PETscanای که انجام داده است، سرطان او بسیار بیشتر از حدی که انتظار می‌رفت، پیشرفت کرده است.

احتمالا این فرد رو چند ماه پیش توی برنامه Oprah Winfrey دیدید! که خلاصه ای از آخرین درس رو توی اون برنامه اجرا کرد! لینک این قسمت از برنامه Oprah رو گذاشتم. حتما ببینید.

http://www.youtube.com/watch?v=R9ya9BXClRw

اگه هم می خواید اول دانلود کنید، بعد ببینید، اول به سایت

  http://www.techcrunch.com/get-youtube-movie برید،

 بعد آدرس لینک ویدئو (http://www.youtube.com/watch?v=R9ya9BXClRw) رو توی فیلد مربوطه paste کنید و بعد روی گزینه Download Link کلیک کنید تا لینک دانلود رو دریافت کنید. بعد از دانلود فایل پسوند اون رو FLV بزارید. برای پخشش به FLV Player احتیاج هست که توی Google می تونید دنبال یک FLV Player بگردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد